دسته بندی نشده

تبلت محبوب اپل ۱۵ ساله شد

استیو جابز مدیرعامل اپل، ۱۵ سال پیش اولین آیپد را معرفی کرد، تبلتی که تحول ایجاد شده در این دسته محصول، چیزی کم از کاری نداشت که آیفون با گوشی‌های موبایل کرد.

استیو جابز (معرفی آیپد)

جابز در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰ (۷ بهمن ۱۳۸۸)، در مرکز هنرهای «Yerba Buena» در سانفرانسیسکو از نسل اول آیپد رونمایی کرد. آیپد نسل یک که برای پر کردن شکاف بین گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها طراحی شده بود، دارای صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی چند لمسی ال‌ای‌دی با نور پس‌زمینه بود که اولین نمونه اپل از این دست بود. تراشه طراحی شده سفارشی، کانکتور داک ۳۰ پین و فضای ذخیره‌سازی تا ۶۴ گیگابایت از دیگری ویژگی‌های آن بود. این محصول با قیمت اولیه ۴۹۹ دلار، به کاربران راه جدیدی را برای مرور وب، خواندن کتاب‌های الکترونیکی، تماشای ویدیوها و تعامل با اکوسیستم برنامه‌های رو به رشد اپل ارایه می‌دهد. جابز آن را یک وسیله جادویی و انقلابی توصیف کرد. قسمتی از سخنان جابز در خصوص آیپد:

آیپد پیشرفته‌ترین فناوری ما در یک دستگاه جادویی و انقلابی با قیمتی باورنکردنی است. آیپد دسته‌ای کاملا جدید از دستگاه‌ها را ایجاد و تعریف می‌کند که کاربران را با برنامه‌ها و محتوای آن‌ها به روشی بسیار صمیمی‌تر، بصری‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از همیشه مرتبط می‌کند.

آیپد از نسخه‌ای از iOS استفاده می‌کرد که برای نمایشگر بزرگ‌تر آن طراحی شده بود و تجربه‌ای از صفحه نمایش بزرگ را برای برنامه‌های موبایل آشنا مانند سافاری، میل و عکس‌ها به ارمغان می‌آورد. اپل برنامه iBooks و iBookstore را به عنوان بخشی از تلاش برای رقابت در فضای مطالعه الکترونیکی تحت سلطه کیندل آمازون معرفی کرد. طراحی این دستگاه با حاشیه‌های مشکی ضخیم، دکمه فیزیکی هوم و پشتی آلومینیومی محدب مشخص می‌شد. وزن آن ۶۸۰ گرم بود و عمر باتری آن هم ۱۰ ساعت بود.

استقبال اولیه از آیپد متفاوت بود. در حالی که بسیاری از منتقدان، وزن سبک و تجربه مصرف رسانه‌ای آن را ستودند، دیگران ضرورت و پتانسیل آن را برای جایگزینی لپ‌تاپ زیر سوال بردند.

با این وجود آیپد در روز عرضه‌اش در آوریل ۲۰۱۰ (فروردین ۱۳۸۹) بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه فروخت و در ماه اول، یک میلیون دستگاه فروخت. این باعث ایجاد یک دسته‌بندی محصول جدید شد و رقابت رقبایی مانند سامسونگ، مایکروسافت و آمازون را برانگیخت. تا پایان سال ۲۰۱۰ اپل بیش از ۱۵ میلیون آیپد فروخت و درآمدی معادل ۹٫۵ میلیارد دلار داشت و در همین راستا آیپد را به عنوان ستون اصلی محصولات این شرکت تقویت کرد.

آیپد از آن زمان تبدیل به یک دستگاه محوری برای اپل شد و به خطوط تولیدی از جمله آیپد مینی، آیپد ایر، آیپد پرو و لوازم جانبی مانند اپل پنسل و مجیک کیبورد گسترش یافت. مدل‌های بعدی آیپد، دوربین‌ها،، ویژگی چند وظیفه‌ای، گزینه‌های مختلف اندازه نمایشگر، اتصال USB-C و موارد دیگر را معرفی کردند. اگر علاقه‌مند هستید که ببینید اپل در آن زمان چگونه ایپد را معرفی کرد، به بیانیه مطبوعاتی اصلی اپل در سال ۲۰۱۰ مراجعه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *